Podstawy pozycjonowania sklepu

jak-pozycjonowac

Prowadzenie sklepu internetowego to bardzo przyszłościowe zajęcie, które rzeczywiście może pomóc odnieść sukces w życiu i w dziedzinie pracy. Aby tak było, niezbędne jest jednak odpowiednie przygotowanie się zanim jeszcze otworzy się sklep oraz przemyślenie sprawy reklamy. Najważniejsze, to wybrać reklamę skuteczną, która nie okaże się być chybionym trafem i marnotrawieniem pieniędzy, które na początku działalności są przecież bardzo potrzebne. Wśród wszystkich sposobów na reklamę, jeśli chodzi o reklamę w sieci najbardziej istotne i znaczące wydaje się pozycjonowanie. Na czym polega i jak wykonać je, aby było skuteczne?

Pozycjonowanie strony to nic innego jak sprawienie, że właśnie nasz sklep będzie znajdował się wysoko na liście, kiedy wyszukiwane będą odpowiednie słowa kluczowe. Zbliżają się święta, więc załóżmy, że chcecie wypromować swój sklep z bombkami i innymi akcesoriami świątecznymi. Ludzie będą wpisywać w wyszukiwarce słowa takie jak „bombki”, „ozdoby świąteczne” i… wiele innych. To jakie słowa wyszukiwane są najczęściej można sprawdzić używając do tego specjalnego programu. To podstawa, jeśli chodzi o pozycjonowanie – należy sprawdzić czego ludzie szukają najczęściej i właśnie pod tym kątem pozycjonować sklep.

A konkretnie?

Pozycjonuje się na konkretne hasła, na przykład wspomniane wcześniej ozdoby świąteczne. Podstawowy problem osób, które chcą wykonać pozycjonowanie to przede wszystkim próby wypozycjonowania zbyt dużej ilości haseł, w efekcie czego tak naprawdę starania pełzną na niczym. Podstawą skutecznego pozycjonowania jest tymczasem skupienie się na tym co najważniejsze, przede wszystkim na hasłach, jakie ludzie wpisują w wyszukiwarce najczęściej. Co z tego, że będziemy pozycjonować sklep na hasło, jakie najlepiej je obrazuje, skoro na przykład niewiele osób je wyszukuje? Lepiej jest skupić się rzeczywiście na tym, czego ludzie szukają.

Komu zlecić pozycjonowanie?

Niestety odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać – okazuje się bowiem, że osoby, które twierdzą, iż są specjalistami w dziedzinie pozycjonowania, tak naprawdę w bardzo wielu wypadkach okazują się być albo oszustami, albo osobami niekompetentnymi. Duże firmy często biorą za takie usługi bardzo dużą ilość pieniędzy, podczas gdy znalezienie kogoś, kto zrobi to tanio i dobrze również graniczy z cudem. Jeśli więc nie ma się osobistych kwalifikacji czy umiejętności w tym zakresie, niezbędne jest przede wszystkim dokonanie odpowiedniego rozeznania w kwestii pozycjonowania. Znalezienie firmy czy osoby, która rzeczywiście nam pomoże i której nie będzie zależało tylko na własnych zyskach, lecz na naszym powodzeniu jest tutaj podstawą.

Pamiętaj!

Oprócz pozycjonowania, niezwykle istotną kwestią jest również optymalizacja, czyli zoptymalizowanie strony pod kątem konkretnych słów kluczowych. Bardzo istotne są tutaj opisy meta czy zastosowanie wielu innych technik, które spowodują, że sklep będzie widocznie piął się w górę w wynikach wyszukiwania.

Zobacz też – kampania AdWords.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *