Na co zwrócić uwagę podejmując współpracę?

Here is my second stock photo attempt, just in time for tax season.  This one didn't require any expensive props either  but I did have to use my son's glue stick to hold the sheets together. Feel free to use this image, just link to www.SeniorLiving.Org

Dropshipping to obecnie jeden z najbardziej popularnych pomysłów na prowadzenie własnego biznesu. Charakteryzuje się on bardzo wieloma zaletami, które znacznie przewyższają ewentualne strony negatywne i powodują, że popularność tego modelu cały czas wzrasta. Ofert dropshippingowych pojawia się coraz więcej, korzysta z nich coraz większa ilość ludzi w każdym wieku, a co najważniejsze coraz większa jest również różnorodność hurtowni, które oferują tego rodzaju rozwiązania.

Zanim podejmie się współpracę opartą na zasadzie dropshippingu konieczne jest odpowiednie przygotowanie się. Należy nie tylko wybrać odpowiednią branże, hurtownię czy dokonać analizy by stwierdzić jakie mogą być ewentualne zyski bądź straty i jaki procent szansy istnieje w aspekcie naszego powodzenia bądź niepowodzenia, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na konkretne elementy, podczas wyboru hurtowni. Hurtownia musi spełniać wszelkie zasady, nasze potrzeby i przede wszystkim rzeczywiście ułatwiać na sprawę, chcieć z nami współpracować i pozwalać nam zarabiać.

Istnieje naprawdę ogromna ilość aspektów, w tym przede wszystkim warunków współpracy, na jakie należy zwracać uwagę decydując się na podjęcie współpracy z konkretną hurtownią dropshippingową. Należy je bardzo dobrze poznać i przede wszystkim spokojnie rozważyć, aby nie popełnić błędu, który będzie skutkować naszym niepowodzeniem.

Aby dobrze wybrać hurtownię droshippingową, zwróć uwagę na takie aspekty jak:

  • możliwość realizowania przesyłek kurierskich i ich ceny – warto wybrać hurtownię, która oferuje przesyłki z możliwością odbioru w punkcie paczek
  • koszty związane z podjęciem współpracy – na przykład opłaty za realizację zamówienia czy dostęp do produktów hurtowni
  • terminy obowiązujące w przypadku realizacji zamówienia
  • obsługa posprzedażowa, a więc rozpatrywanie ewentualnych zwrotów bądź reklamacji
  • sposób rozliczania się z hurtownią
  • jak wygląda kwestia reklamy
  • jak hurtownia wspiera sklep
  • jak często przewidywane są nowości produktowe
  • czy możliwa jest również sprzedaż detaliczna

Oprócz powyższych, niezwykle istotnym aspektem jest wiele kwestii dodatkowych, choćby to w jaki sposób pakowane są produkty. Do tego dochodzą na przykład okresy świąteczne i możliwość zamawiania opakowań świątecznych. Niezwykle istotną kwestią jest również możliwość korzystania z materiałów reklamowych hurtowni, zdjęć i opisów konkretnych produktów oraz programy partnerskie. Warto zwrócić uwagę również na integrację ze sklepem, możliwość integracji z allegro czy też to, co najważniejsze, a więc aktualizację stanu magazynu.

Wszystko to wpływa na jakość współpracy oraz na to, czy odniesiecie sukces w e-handlu czy jednak będzie to znacznie trudniejsze zadanie niż może się wydawać. Pamiętajmy jednak, że o sukcesie świadczy jednak nie tylko wybór konkretnej hurtowni, ale przede wszystkim dobór branży i to, czy odpowiednio się zareklamujemy. Nawet najlepsze produkty potrzebują odpowiedniej reklamy – gdyby tak nie było i gdyby wszystko działo się samo, wszyscy zarabialiby ogromne ilości pieniędzy. To utopijna wizja, która prawdopodobnie nigdy nie dojdzie do skutku – o swój sukces musisz zadbać samodzielnie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *