Kampania AdWords

adwords

Istnieje bardzo wiele metod na to, aby dotrzeć do potencjalnego klienta i aby sklep pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania. Metody reklamowania się są przeróżne, począwszy od podstawy jaką jest oczywiście pozycjonowanie i optymalizacja, poprzez mailing aż do reklamowania się na portalach społecznościowych. Obecnie jednak, jedną z podstawowych metod, właściwie będących stałym elementem każdej kampanii marketingowej jest oczywiście kampania Adwords.

Kampania Adwords to bardzo stabilna i przede wszystkim niezwykle efektywna metoda promocji, którą potwierdza ogromna ilość reklamodawców. Mimo tego, niestety wiele osób prowadzących sklepy internetowe cały czas prowadzi działalność, która nie jest w żaden sposób związana z pozytywnymi efektami, wręcz przeciwnie – tymczasem wystarczyłoby po prostu zainwestować w Adwords. Oczywiście, aby prowadzić naprawdę skuteczną kampanię Adwords niezbędne jest posiadanie pewnej wiedzy, informacji, orientowanie się w strategiach czy po prostu – skorzystanie z pomocy firmy, jaka ma w tej dziedzinie doświadczenie. Można również skorzystać naszych porad i zdecydować się na prowadzenie kampanii w oparciu o nie.

Przedstawiamy zatem dziesięć skutecznych metod pozwalających na wykonanie skutecznej kampanii Adwords.

  1. Określenie celów kampanii – przed rozpoczęciem należy zastanowić się czego oczekujemy od kampanii, jakie założenia ma ona spełniać, aby móc stwierdzić, iż rzeczywiście pracuje dobrze oraz po czym właściwie poznamy, że nasz cel został zrealizowany. Bardzo istotne jest pamiętanie, że cele firmy są zazwyczaj zależne od rodzaju firmy jak i oczywiście od budżetu jaki posiada się przede wszystkim na samą reklamę. Wszystko to ma na celu dobranie kampanii tak, aby jej cele były określone, a im lepiej są określone tym łatwiej będzie monitorować przebieg kampanii i ją optymalizować.
  2. Poszukiwanie odpowiedzi – łatwo ulec złudzeniu, że to właśnie słowa kluczowe są najważniejszym elementem w tego typu kampaniach. Owszem, ludzie szukają, wpisują w wyszukiwarkę odpowiednie słowa kluczowe, a ona w pewnym sensie daje im odpowiedzi. Jednak tak naprawdę znaczenie ma tutaj zadane pytanie, nie słowo kluczowe – zadaniem reklamodawcy jest zatem dawanie ludziom odpowiedzi na zadawane przez nich pytania.
  3. Budowanie sukcesu na solidnych podstawach – chodzi o to, aby móc łatwo kontrolować kampanię i analizować to, co się w trakcie niej dzieje. Dobrze jest zatem organizować strukturę konta względem celów biznesowych.
  4. Typy dopasowania – istotne jest w pełne wykorzystanie możliwości dopasowania słów kluczowych.
  5. Wykluczenia – to równie istotny element jak słowa kluczowe. W tym wypadku jednak są to frazy, które blokują wyświetlanie się reklamy w pewnych kręgach. Zdaniem takiej techniki jest odfiltrowanie niechcianych kliknięć.
  6. Ranking reklamy – reklama o najwyższym rankingu wyświetla się jako pierwsza względem konkurencji.
  7. Wysokość ceny za kliknięcie a koszty kliknięcia, zależne są od wielu czynników, przede wszystkim jedna od decyzji wyszukiwarki.
  8. Wyniki jakości – wyniki osiągnięte przez dane słowo kluczowe są oparte na podstawie historii konta i prognozy wyników. Chodzi o prawdopodobieństwo tego, że słowo kluczowe będzie odpowiadać oczekiwaniom szukających.
  9. Reklama testowa – to niedoceniany składnik całej kampanii Adwords, niezbędne jest tutaj jednak określenie konkretnych celów.
  10. Skuteczne strony docelowe – konieczna jest wiedza dokąd właściwie kierować kampanię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *