Jak zacząć współpracę z dostawcami w dropshippingu?

7432323916_8915f6d22a_o

 

Przyjmijmy, że zdecydowałeś się na prowadzenie e-sklepu na zasadzie dropshippingu. Rozważyłeś już wszystkie za i przeciw i postanowiłeś spróbować. Znalazłeś już nawet kilku stałych dostawców, którzy chcą z tobą współpracować. Zanim jeszcze zaczniesz się kontaktować z firmami, sprawdź czy jesteś wystarczająco dobrze przygotowany.

Rejestracja działalności

Twój sklep musi być prowadzony legalnie.  Dla hurtowników będziesz realnym partnerem wyłącznie, wtedy gdy będziesz prowadził zarejestrowaną działalność gospodarczą. Większość z nich ujawni swoje ceny tylko tym partnerom, którzy zostaną przez nich zatwierdzeni i przejdą przez proces rejestracji np. za pomocą strony firmowej.

Rozeznanie branżowe

Zanim podejmiesz decyzje wiążące biznesowo, powinieneś wgryźć się w branżę. Zastanów się, jaką minimalną cenę za dany towar, jesteś skłonny zaakceptować w negocjacjach cenowych. Musisz określić budżet swoich działań w kontekście współpracy z dropshipperem. Można przeprowadzić kilka rozmów telefonicznych w celu rozeznania sytuacji.

Pierwsze kroki

Zastanów się, jak jesteś odbierany. Hurtownicy są stale zasypywani pytaniami przez ludzi z wielkimi planami, którzy zabierają im dużo czasu, a potem nie zamawiają niczego. Dlatego przygotuj się na to, ze wielu dostawców nie będzie skłonnych ci pomagać. Oczywiście wielu chętnie oferuje ci konto dropshippingowe, jeśli je posiadają. Natomiast nie pytaj ich rabaty albo nie zamęczaj rozmowami telefonicznym z powodu dokonania jednej transakcji sprzedaży. Szybko wyrobisz sobie złą reputację i popsujesz relację z dostawcą.

Budowanie zaufania

Wywarcie dobrego pierwszego wrażenia ułatwi ci dogadanie konkretnych warunków współpracy. Wzbudzenie zaufania pomoże ci przekonać hurtownika do swoich propozycji, np. w sytuacji, gdy ten nie prowadzi dropshippingu, zacznie to robić razem z tobą. Rozmawiając bądź zdecydowany i miej jasno określone plany biznesowe. Podawaj konkretne terminy oraz ceny. Możesz także nawiązywać do swoich doświadczeń w handlu czy marketingu, jeśli takie posiadasz, które pomoże ci w nowym przedsięwzięciu.

Dobrą wiadomością jest to, ze rozpoczynanie działalności e-commerce nie jest tak straszne, jakby się mogło wydawać. Dostawcy są przyzwyczajeni do współpracy również z początkującymi przedsiębiorcami. Dlatego prawdopodobnie spotkasz takich, którzy będą do ciebie przyjaźnie nastawieni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *