Własny sklep internetowy -Jak rozpocząć współpracę dropshippingową?

Własny sklep internetowy

Dropshipping

to coraz częściej wykorzystywana metoda wśród osób otwierających własny sklep internetowy, która cieszy się popularnością z kilku powodów. Podstawą jest oczywiście brak konieczności posiadania towaru i magazynowania go u siebie bądź wynajmowania ku temu magazynu, możliwość rozpoczęcia własnej działalności przy minimalnych kosztach i przede wszystkim ogromny komfort. Problem polega na tym, że nie wszystkie firmy, a więc hurtownie oferujące taką opcję współpracy posiadają specjalistyczne oprogramowanie, do którego podpina się nasz własny sklep internetowy i które pozwala na automatyczną aktualizację stanu towarów – w wielu wypadkach należy robić to ręcznie, co nastręcza niemałych kłopotów. Jeśli planujecie rozpoczęcie współpracy na zasadzie dropshippingu, tę kwestię należy brać pod uwagę jako sprawę nadrzędną.

Własny sklep internetowy -Jak zacząć?

Rozpoczęcie współpracy dzieli się na kilka etapów, z których każdy ma wbrew pozorom bardzo duże znaczenie. Oczywiście wszystko zaczyna się od poszukiwania hurtowni, która spełnia nasze oczekiwania – przedtem istotne jest oczywiście zdecydowanie się na konkretny rodzaj branży i podjecie decyzji, jaki właściwie sklep chcielibyście prowadzić. Jeśli nie macie na to pomysłu, możecie poszperać w sieci i przejrzeć istniejące, najbardziej polecane hurtownie dropshippingowe i na tej podstawie wyselekcjonować produkty, które według Was mogą spotkać się z największym zainteresowaniem klientów oraz  zapracować na Wasz sukces. Załóżmy jednak, że już wybraliście interesującą Was branżę.

Etapy podjęcia współpracy dropshippingowej:

  • rozmowa z hurtownią – musicie dowiedzieć się jak funkcjonuje hurtownia, czy posiada ona odpowiednie zaplecze na przykład pozwalające na wysyłanie produktów klientowi oraz cały system współpracy, oferujący wspomnianą wyżej automatyczną aktualizację ilości dostępnych produktów
  • rejestracja jako klient hurtowy – w tym celu niezbędne jest posiadanie firmy. Aktywacja konta zazwyczaj nie trwa długo, jednak zależy to od konkretnej hurtowni – może zająć od kilku godzin do kilku dni
  • wybranie modelu współpracy – musisz określić, czy będziesz współpracować na przykład przez platformę allegro czy raczej przez swój osobisty sklep, a może wybierzesz dwie opcje naraz
  • podpięcie modelu pod sklep/allegro – po otrzymaniu zgody, musisz podpiąć wybrany model dropshippingu pod swój sklep i uruchomić proces importowania oferty. Zazwyczaj dokonuje się tego poprzez specjalny plik XML bądź integrację za pomocą systemu A2C firmy
  • upewnienie się, że wszystko działa poprawnie – to bardzo istotny element rozpoczęcia działania. Najlepiej zgłosić się do hurtowni i dowiedzieć się, czy wszystko zostało wykonane poprawnie oraz złożyć pierwsze testowe zamówienie samodzielnie

Oczywiście oprócz powyższych niezbędne będzie również podpisanie umowy z hurtownią – ma to na celu przede wszystkim poprawne wykorzystywanie udostępnianych przez hurtownię zdjęć oraz ich opisów, jak również możliwość korzystania z udostępnianych przez firmę narzędzi marketingowych.

Trudno opisać etapy podejmowania współpracy krok po kroku, bowiem mogą one nieco różnić się w zależności od konkretnej hurtowni. Pewne jest jedno – nie ma powodów do obaw, wszystko powinny być sukcesywnie wyjaśnianie przez pracowników hurtowni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *