Jak promować sklep internetowy?

jak-promowac-sklep

Zgodnie z najbardziej popularnym i oczywiście prawdziwym hasłem „reklama jest dźwignią handlu, jeśli planuje się otwarcie własnego sklepu internetowego, reklama to oczywiście podstawa. Pomijamy już fakt, że najpierw potrzeba dokonania analizy, sprawdzenia jakie produkty bądź usługi rzeczywiście są na rynku potrzebne i jaka jest nasza szansa jeśli chodzi o rzeczywiste odniesienie sukcesu. Reklama ma tutaj ogromne znaczenie, ale należy pamiętać, że jeśli nie trafimy w gusta większości, albo jeśli nasze ekskluzywne usługi nie znajdą uwagi wśród osób zamożnych szukających czegoś nadzwyczajnego, żadna reklama nie spowoduje, że klienci zaczną pojawiać się niczym grzyby po deszczu.

Mimo to, jeśli wierzycie w swój sukces, a tylko w takim wypadku należy zaczynać pierwszą działalność, konieczne jest posiadanie wiedzy na temat konkretnych rozwiązań reklamowych. W sieci można reklamować się na naprawdę wiele sposobów, i nie ma znaczenia, czy prowadzi się biznes na zasadzie dropshippingu czy jest to Wasz osobisty pomysł i oferujecie wykonywane przez siebie produkty bądź usługi.

Oto najbardziej popularne sposoby promowania sklepów internetowych:

  • pozycjonowanie
  • reklama w boksach reklamowych
  • reklama na portalach społecznościowych
  • reklama na forach internetowych
  • mailing
  • porównywarki cen
  • reklama w serwisach branżowych
  • darmowe gadżety
  • konkursy
  • reklama wzajemna, a więc poprzez współpracę z innymi sklepami
  • poszerzanie asortymentu, nowości, promocje

Wszystko to ma bardzo duże znaczenie, jeśli chodzi o powodzenie w działalności i popularność sklepu internetowego. Oczywiście sam asortyment również nie jest bez znaczenia, bowiem jak już wspomnieliśmy, nawet najlepsza reklama nie sprawi, że zostanie zakupiony produkt, który jest na przykład zbyt drogi bądź po prostu nie trafia do żadnej grupy odbiorców. Niektórzy wykorzystują również inne metody reklamy, choćby budzenie kontrowersji, ale na dłuższą metę taka technika nie sprawdza się. W przypadku sklepu chodzi przecież o działalność na długi czas, a najlepiej na zawsze prawda?

Ze wszystkich wymienionych wyżej sposobów reklamowania w sieci, najbardziej istotne wydaje się być pozycjonowanie oraz reklama w boksach reklamowych i na portalach społecznościowych. Pozycjonowanie oraz optymalizacja strony pod kątem odpowiednich słów kluczowych może spowodować cuda, szczególnie, jeśli konkurencja nie jest zbyt duża. Oczywiście dzisiaj rozpoczęcie działalności, którą charakteryzuje brak dużej konkurencji nie jest proste, jednak nie jest to również niemożliwe. Nadal istnieją tak zwane nisze, które pozwalają na bardzo duży rozwój i znalezienie całkiem dużej ilości klientów, jednak problem polega na tym, iż bardzo trudno jest w taką grupę osób trafić. Dzisiaj wiele osób stawia na produkty ręczne robione, ale prawda jest taka, iż jest ich tak wiele, że trudno jest wśród nich jakkolwiek zaistnieć.

Pamiętaj!

Wybór typu reklamy, szczególnie na początku to bardzo ważna sprawa, ponieważ mimo wszystko każda reklama generuje koszty. Są one mniejsze lub większe, ale zawsze są. Dobrze zatem, jeśli pieniądze nie zostaną wyrzucone w błoto.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *