Ile można zarobić na Dropshippingu?

money-18554_960_720

money-18554_960_720
Zapewne każdy kto zastanawia się nad podjęciem sprzedaży w modelu dropshipping zadaje sobie to pytanie: „Ile mogę na tym zarobić?”. Tak jak w każdym modelu sprzedaży zarobki są bezpośrednio uzależnione od marży, ilości sprzedanego towaru oraz ponoszonych kosztów.

Marża
Głównym pytaniem w przypadku rozważania marży jaką zyskujemy na sprzedawanym przez nas towarze jest fakt czy nasz dostawca narzuca nam konkretną cenę detaliczną czy zainteresowany jest jedynie sprzedaniem nam towaru po konkretnym kursie. W przypadku ceny końcowej określonej w umowie pomiędzy nami a dostawcą możemy uniknąć swoistej „wojny cenowej” pomiędzy nami a innymi odbiorcami danego produktu. W tym przypadku nasz zarobek stanowi różnica pomiędzy ceną jaką płacimy dostawcy a ceną detaliczną określoną w umowie. W zależności od dostawcy i rodzaju produktu może ona wynosić 10-50% wartości końcowej towaru. Należy pamiętać że niektórzy dostawcy uzależniają taki „rabat” bezpośrednio od wartości dokonywanych przez nas zleceń. Tym samym im lepiej idzie nam sprzedaż(czy to poprzez lepszy marketing, bardziej rozbudowaną bazę zaufanych klientów czy korzystniejsze niż u konkurencji warunki dostawy), tym większa nasza marża. W sytuacji gdy dropshippingowiec sprzedaje na towar po ustalonej cenie a narzut marży pozostawia nam, należy się liczyć z bardziej zaciętą rywalizacją pomiędzy odbiorcami produktu z których wielu będzie się starało sprzedać towar poprzez wystawienie go w jak najkorzystniejszej cenie.

Jak Sprzedać Tyle żeby zarobić

Ten temat był już po części omawiany w naszych artykułach poświęconych Marketingowi. W sieci pełnej dużych i małych sklepów internetowych i niezliczonej ilości aukcji na rozmaitych portalach każdy klient jest zewsząd atakowany absurdalną ilością ofert. Dlatego właśnie należy zwrócić szczególną uwagę na przyciągnięcie uwagi klienta do naszego właśnie sklepu. Możliwości jest wiele począwszy od pozycjonowania sklepu w wyszukiwaniach przez korzystanie z reklam aż do skorzystania z pomocy wyspecjalizowanych firm marketingowych(których w dobie prężnie rozwijającego się e-commerce jest coraz więcej i oferują usługi o wiele bardziej przystępne cenowo niż jeszcze kilka lat temu). Korzystanie z kilku sposobów dystrybucji jednocześnie może okazać się zbawienne bo np. klient poprzez naszą aukcję na allegro trafi na naszą stronę internetową. Niezależnie od użytych metod promocji priorytetem powinno zawsze być zadowolenie klienta i jakość jego obsługi ponieważ w dobie wyrastających na każdym rogu jak grzyby po deszczu sklepów internetowych coraz większe znaczenie ma polecenie sklepu przez kogoś znajomego. Ludzie nieustannie polecają sobie firmy, produkty i sklepy jak również pytają o rekomendacje i doświadczenia swoich znajomych.

Ponoszone koszty
Jak już zapewne wiecie z naszych poprzednich artykułów(jeżeli nie to koniecznie je przejrzyjcie!) skorzystanie z dropshippingu pozwala znacznie obniżyć wkład czasu i pieniędzy jak również zmniejszyć ryzyko biznesowe naszego przedsięwzięcia. Jakie faktyczne koszty musimy ponieść aby prowadzić tego typu działalność? Wielu z pośród dostępnych dostawców w modelu dropshipping nalicza niewielką cykliczną(zwykle comiesięczną lub kwartalną) opłatę abonamentową. Kolejnym kosztem jest utrzymanie witryny internetowej lub profilu na portalu aukcyjnym tutaj ceny różnią się znacznie w zależności od przyjętych rozwiązań. Dla przykładu sprzedając na portalu „eBay” musimy liczyć się z niewielką opłatą abonamentową lub za wystawienie towaru oraz nawet kilkunastoprocentową prowizją od sprzedaży. Gdy korzystamy z gotowego sklepu ceny licencji różnią się z firmy na firmę. Niezależnie od tego z jakich rozwiązań korzystacie, pamiętajcie aby poprawnie odprowadzić podatki!

Jak widać kwestia „Ile można zarobić” jest bardzo złożona i zależna od poszczególnego przypadku pojawiające się coraz to nowe sklepy i rozwój rynku dają niezaprzeczalny dowód że biznes dropshippingowy może się opłacać. Jak bardzo? To już zależy od naszych umiejętności wypromowania się w rosnącej społeczności oraz wybrania odpowiednich dla nas rozwiązań z gamy dostępnych partnerów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *